Bäste boende i Paulssons Fastigheter Clemens KB,
Som vi tidigare informerat om så har Svenska Stadsnät Perspektiv övergått till Telia. Som ett led i detta är det dags att flytta över dina tjänster från Svenska Stadsnät Perspektiv till Telia.
Bredband från Telia
Den 27 september kommer du flyttas över till Telias nät, och du kan fr.o.m. detta datum aktivera dina nya tjänster från Telia. Ett avbrott av leveransen av tjänster kommer att ske under dagen då flytten sker.
Om du idag har en bredbandstjänst från Perspektiv så måste du aktivera en ny tjänst från Telia inom en vecka efter flytten för att inte riskera ett avbrott.
Priset för Telias bredbandstjänst 100/100 Mbit/s är 299kr/mån i 24 mån (ingen bindningstid, startavgift 0kr). Det kommer att skickas ut en kostnadsfri Wifi-router till dig efter aktivering av tjänst.
Gör så här för att aktivera önskade tjänster: För att aktivera din bredbandstjänst, beställa Telia TV eller bredbandstelefoni behöver du ringa Telias kundtjänst på tel. 90 200. (Du behöver där legitimera dig med bank ID alt. med en personlig kod från Telia, läs mer på www.telia.se/privat/kontakt).
Mer information om Telias TV-tjänster hittar du på telia.se/tv. Du kan enkelt beställa till TV-tjänster efter att du har aktiverat ditt bredband, detta gör du då enklast via www.telia.se/minasidor (kräver att du har bank ID och en aktiverad bredbandstjänst).
Har du bredbandstelefoni med Perspektiv behöver du portera (flytta) ditt telefonnummer till Telia. För att slippa avbrott i telefonitjänsten behöver du så fort så möjligt efter att du har aktiverat din bredbandstjänst kontakta Telia och portera ditt nummer. OBS! Måste göras efter den 27 september (när flytten till Telia är genomförd) men innan den 31 oktober 2022.
Autogiro Har du idag en bredbandstjänst från Perspektiv och betalar den via autogiro så behöver du ansöka om nytt autogiro hos Telia. Du hittar mer information på www.telia.se/privat/support/faktura
Frågor och felanmälan
Har du frågor gällande dina nuvarande tjänster kontakta Perspektivs kundservice på tel. 0755-55 00 00.
Mer information om Telias tjänster hittar du på telia.se.
Från och med den dag då dina tjänster aktiveras finns du registrerad som kund hos Telia, och ska kontakta tel. 90 200 för support eller frågor gällande dina tjänster.
Med vänlig hälsning
Svenska Stadsnät Perspektiv – en del av Telia